Όλοι έχουμε βιώσει την πανδημία, με την επακόλουθη μετανάστευση του εργατικού δυναμικού έξω από το γραφείο και σε χώρους εργασίας από το σπίτι (WFH), να αποτελεί έναν καταλύτη που απλώς επιτάχυνε αυτό που συνέβαινε ήδη στην εκτύπωση των επιχειρήσεων. Η πρόσφατη ματιά μας στα οικονομικά OEM δείχνει ότι αυτό ισχύει σε κάποιο βαθμό.
Ο αυτοματισμός των διαδικασιών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός απομακρύνουν ήδη τις επιχειρηματικές διαδικασίες από τη χρήση χαρτιού, όπως έχει προβλεφθεί και διατίθεται στην αγορά για πολλά χρόνια. Με το κλείσιμο γραφείων λόγω της πανδημίας που δημιουργεί ένα ευρέως κατανεμημένο εργατικό δυναμικό -το εργατικό δυναμικό αποτελείται από περισσότερους «ψηφιακούς ντόπιους» από ποτέ- και ταχύτερη υιοθέτηση τεχνολογίας όπως κινητές συσκευές, βιντεοδιάσκεψη και άλλες συνεργατικές πλατφόρμες. Η εξάρτηση από τα έντυπα και τα έντυπα έγγραφα έχει υποχωρήσει πιο γρήγορα.
Πράγματι, ακόμη και εταιρείες χαρτιού όπως η Domtar και η Boise έχουν δει μείωση της ζήτησης χαρτιού για χρήση γραφείου . Οι αποστολές ελεύθερου φύλλου χωρίς επικάλυψη μειώθηκαν κατά 22% τον Ιούλιο του 2020 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, και τον Απρίλιο τόσο η Domtar όσο και η Boise έχουν μειώσει την παραγωγή και μάλιστα έκλεισαν ορισμένα χαρτοποιία.
Οι ερωτήσεις στο μυαλό όλων, φυσικά, είναι “Τι θα ακολουθήσει;” Θα ανακάμψει η επιχείρηση και πότε; Πόσο καιρό θα χρειαστεί για να ξεκινήσει αυτή η ανάκαμψη; Τι ισχύει για το μέλλον της βιομηχανίας;
Η οικονομία και η ανάκαμψη
Η εκτύπωση γραφείου βασίζεται σε εργαζόμενους στο γραφείο. Σε αυτήν την εποχή της πιο σοβαρής ύφεσης στην εποχή μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο , το μέσο τριμηνιαίο ποσοστό ανεργίας του δεύτερου τριμήνου είναι στο 13%. Αυτό είναι το υψηλότερο από το 1948 και είναι το ένα τρίτο υψηλότερο από το προηγούμενο χειρότερο ποσοστό 10% το 1983.
Η επαναφορά των μισθωτών στη μισθοδοσία, πόσο μάλλον στο γραφείο, εξαρτάται από το πόσο σύντομα επιλύεται η κατάσταση COVID-19. Ακόμα και αν γίνουν διαθέσιμα εμβόλια και θεραπευτικές πρακτικές, οποιαδήποτε πραγματική οικονομική ανάκαμψη θα αντικατοπτρίζεται μόνο στην ταχύτητα με την οποία μειώνεται η ανεργία.
Πόσο περισσότερο?
Στις αρχές του 2008, το μέσο τριμηνιαίο ποσοστό ανεργίας ήταν 5%. Από την αρχή της χρηματοπιστωτικής κρίσης εκείνου του έτους, το επιτόκιο αυξήθηκε στο υψηλό του 9,8% το πρώτο τρίμηνο του 2010 προτού δείξει σημάδια πτώσης και χρειάστηκε μέχρι το τέλος του 2015 να ανακάμψει στο επίπεδο 5%. Μόλις ξεπεράστηκε, η ανεργία ήταν σε τροχιά στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ, καθώς η οικονομία έγινε η ισχυρότερη στην ιστορία.
Σήμερα, η ανεργία είναι 9,5 εκατοστιαίες μονάδες υψηλότερη από το τέταρτο τρίμηνο του 2019, το τρίμηνο πριν από την έναρξη του COVID-19. Οι περισσότεροι οικονομολόγοι υποθέτουν τώρα ότι οι ΗΠΑ και οι ευρωπαϊκές οικονομίες δεν θα επανέλθουν σε επίπεδα προ-κορανοϊού έως τα μέσα – τέλη του 2022 και όλα αυτά βασίζονται στο κατά πόσον η κατάσταση του COVID-19 επιλύεται τελικά.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι που απασχολούνται επί του παρόντος που χρειάζονται την τεχνολογία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που βρίσκονται στο κανάλι απεικόνισης. Σε κάποιο σημείο περισσότεροι εργαζόμενοι θα προσληφθούν και θα έχουν τις ίδιες ανάγκες. Οι πάροχοι λύσεων στο κανάλι που κατανοούν πως «από την κρίση έρχεται ευκαιρία» θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ρεαλιστικά τα γεγονότα και να αποτρέψουν την ευσεβής σκέψη ότι η επιχείρηση σύντομα θα «επιστρέψει στην προ-πανδημία κανονικότητα». Η προετοιμασία και ο σχεδιασμός χρησιμοποιώντας γεγονότα έχουν ήδη και θα συνεχίσουν να τους επιτρέπουν να προσαρμοστούν για να ξεφύγουν από την καταιγίδα και να βγούν από αυτήν την κρίση ισχυρότερη από ποτέ. Ωστόσο, αυτό που είναι σημαντικό να θυμόμαστε είναι ότι, παρόλο που οι εργαζόμενοι θα προσληφθούν εκ νέου από εκείνες τις επιχειρήσεις που επιβιώνουν, αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιστρέψουν στο γραφείο ή θα επιστρέψουν στην εκτύπωση όπως έκαναν πριν ή κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο χώρος εργασίας του γραφείου έχει αλλάξει για πάντα
Σύμφωνα με την Forrester Research, έως και το 30% των εργαζομένων που εργάζονται από το σπίτι θα απομακρυνθούν μόνιμα. Ο Cushman Wakefield, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές λύσεων εμπορικών ακινήτων στον κόσμο, οραματίζεται έως και το 50% του εργατικού δυναμικού που εργάζεται σε ένα « Σύνολο γραφείων, σπιτιών και τρίτων θέσεων εξισορρόπησης συνολικού χώρου εργασίας ». Οι δομικές επιπτώσεις στον «παλιό» χώρο εργασίας γραφείων είναι σημαντικές για να κατανοήσουμε.
Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη αρχίσει να ελέγχουν και να αλλάζουν το συνολικό τους αποτύπωμα ακινήτων. Μερικοί συρρικνώνουν το συνολικό χώρο γραφείου για να ευθυγραμμίσουν τις ανάγκες τους σε ακίνητα με ένα μειωμένο, επί τόπου εργατικό δυναμικό. Μερικοί μετακινούνται από κεντρικούς χώρους σε προαστιακούς χώρους για να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες του κατανεμημένου εργατικού δυναμικού τους. Οι περισσότεροι εξετάζουν επίσης πώς να διατηρήσουν τους υπαλλήλους ασφαλείς κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας και πέρα από αυτό, ακολουθώντας τις κοινωνικές απομακρυσμένες οδηγίες χρησιμοποιώντας την έννοια «γραφείο δύο μέτρων»
Βασικά όλα αυτά τα σενάρια είναι μια εξέταση των τεχνολογιών και των συσκευών που απαιτούνται για την υποστήριξη του νέου προτύπου. Μερικές αναμφίβολα θα μειωθούν ή θα αφαιρεθούν, μερικές θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο από ό, τι στο παρελθόν. Η επιτάχυνση μακριά από τις διαδικασίες που βασίζονται σε χαρτί και απαιτούν εκτύπωση γραφείου είναι μέρος της πρώτης.
Το γραφείο θα συνεχίσει να παίζει ζωτικό ρόλο στον τρόπο λειτουργίας και ανάπτυξης των οργανώσεων. Οι εργαζόμενοι πρέπει ακόμη να διαχειριστούν και να επεξεργαστούν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών, ροών εργασίας και επιχειρηματικών διαδικασιών, αλλά αυτές ψηφιοποιούνται πιο γρήγορα από ό, τι στο παρελθόν στις πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού που επιταχύνθηκαν μέσω της κρίσης COVID-19. Η ζήτηση για εκτύπωση μπορεί να μην φτάσει ποτέ στο μηδέν, αλλά πόσο χαμηλό πρέπει να είναι ένα εικονικό μηδέν και τι σημαίνει αυτό για την ανάκτηση και το μέλλον της βιομηχανίας εκτυπωτή / φωτοαντιγραφικού / MFD;
Επιβίωση του γκρεμού
Μια ερώτηση που τέθηκε εδώ και πολλά χρόνια από αναλυτές της βιομηχανίας ήταν «τι θα συνέβαινε εάν (εισαγάγετε OEM, όνομα εμπόρου) χάσατε τον μισό όγκο της εκτυπωμένης σελίδας σας σε μια νύχτα; Και πολλοί από εμάς έχουν ρωτήσει πότε θα εμφανιστεί αυτός ο «γκρεμός». Δυστυχώς, τουλάχιστον το δεύτερο τρίμηνο του 2020, συνέβησαν και τα δύο.
Τα έσοδα από τις ετήσιες λύσεις εκτύπωσης 2019 που αναφέρθηκαν από τους OEM ήταν περίπου 22 δισεκατομμύρια δολάρια λιγότερο από ό, τι αναφέρθηκε το 2008. Αυτό ισοδυναμεί με τα μέσα ετήσια έσοδα, κατά τη διάρκεια αυτών των 12 ετών, που παράγονται από τη Ricoh και την Konica Minolta. Μήπως είναι η απόδοση του δεύτερου τριμήνου του 2020 η ιστορική κλήση αφύπνισης που αλλάζει για πάντα τη βιομηχανία εκτύπωσης και φωτοαντιγραφικών;
Ήδη, η OKI Data Americas έχει ανακοινώσει το τέλος της ζωής του εξοπλισμού με επωνυμία OKI στις αγορές της Αμερικής λόγω «σημαντικών αλλαγών στη ζήτηση της αγοράς εκτυπωτών λόγω της πανδημίας COVID-19». Αυτό είναι μόνο το κομμάτι της Αμερικής της ΟΚΙ, αλλά δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε άλλους στη βιομηχανία να εξετάζουν μια παρόμοια στρατηγική. Ενώ η έξοδος των ανταγωνιστών από την αγορά ή οι ενοποιήσεις μέσω συνεργασιών ή εξαγορών μπορεί να βοηθήσουν τους υπόλοιπους παίκτες βραχυπρόθεσμα, αυτές οι στρατηγικές από μόνες τους αγνοούν τη μεγάλη εικόνα. Αυτή η άποψη είναι ότι η συνολική αγορά εκτύπωσης και φωτοαντιγραφικών, όπως γνωρίζουμε, βρίσκεται σε συνεχή πτώση και εκείνες που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην εκτύπωση γραφείου θα συνεχίσουν να πληρώνουν μια τιμή καθώς η χρήση εκτύπωσης και οι όγκοι σελίδων συνεχίζουν να μειώνονται.
Για να είμαστε ρεαλιστικοί, υπάρχουν κλάδοι αμείωτης ευκαιρίας εκτύπωσης, όπως σήμανση, συσκευασία, ετικέτες, καθώς και εμπορικές θέσεις. Οι κατασκευαστές με προϊόντα σε αυτούς τους τομείς θα δουν ότι οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και αντισταθμίζουν μερικές από τις απώλειες που αναπόφευκτα θα συνεχιστούν από το γραφείο. Οι κατασκευαστές με καταναλωτικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε αυτήν την επιχείρηση καθώς η εργασία από το σπίτι γίνεται μόνιμο μέρος του νέου οικοσυστήματος στο χώρο εργασίας. Ωστόσο, αυτή η κατηγορία τελικά θα διαβρωθεί επίσης, και είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς οι έμποροι καναλιών απεικόνισης μπορούν πραγματικά να τοποθετηθούν για να εκμεταλλευτούν πλήρως αυτήν την αγορά, ειδικά καθώς ορισμένοι σημαντικοί κατασκευαστές έχουν ιδρύσει διαδικτυακές επιχειρήσεις.
Πολλοί έμποροι με προοπτικές συνεχίζουν να αποκτούν αντιπροσώπους για να προσθέσουν στην υπάρχουσα επιχείρησή τους και να προσθέσουν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες που τους επιτρέπουν να είναι σε καλή θέση για να ανταγωνιστούν στο νέο οικοσύστημα στο χώρο εργασίας. Ακόμη και όταν οι έμποροι εξερευνούν νέους δρόμους στην αγορά, όπως οι προσπάθειες ηλεκτρονικού εμπορίου και τα πακέτα από το σπίτι, είναι προφανές ότι γνωρίζουν ότι πρέπει να τοποθετηθούν για να μειώσουν την εξάρτησή τους από την εκτύπωση και την αντιγραφή. Οι ερωτηθέντες στη μελέτη Market Trends για το 2019 του Imaging Channel ανέφεραν ότι ενώ το 67% των συνολικών εσόδων τους για το 2018 ήταν υλικό, αναλώσιμα και υπηρεσίες εκτυπωτή / φωτοτυπικού / MFP, είχαν πτώση σε σχέση με το 70% του προηγούμενου έτους. Το άλλο 33% των εσόδων προήλθε από συμβουλευτικές υπηρεσίες, υπηρεσίες πληροφορικής, λογισμικό, χρηματοδότηση και άλλα.
Σε επίπεδο μεταπωλητή και μεταπωλητή καναλιού, όσοι κατανοούν την ανάγκη να έχουν έναν ισορροπημένο συνδυασμό προϊόντων και υπηρεσιών θα βρουν ευκολότερη την ανάκτηση. Έχουν επίσης τις περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη στο αλλαγμένο γραφείο και στο χώρο εργασίας.
Οι OEM που θα ανακάμψουν γρηγορότερα θα είναι εκείνοι που δεν θα πατήσουν το κουμπί «αναβολή» στον τρέχοντα συναγερμό και είναι διατεθειμένοι να υποβάλουν τις τολμηρές ερωτήσεις για το πώς ταιριάζουν η λειτουργία, η επιχειρηματική στρατηγική, τα τρέχοντα και τα νέα προϊόντα σε αυτόν τον νέο κόσμο. Μόνο η μείωση του κόστους, παρότι αποδίδει κέρδη τα τελευταία χρόνια σε μείωση των εσόδων, δεν θα είναι η μόνη απάντηση.
Η εκτύπωση δεν τελειώνει εντελώς, αλλά θα πρέπει να ερωτηθούν και να απαντηθούν δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με τα χαρτοφυλάκια προϊόντων γραφείου. Πόσα προϊόντα Α3 χρειάζονται πραγματικά και είναι το Α4 η μόνη άλλη απάντηση; Απαιτείται πραγματικά λέιζερ A4 2.000 $ ή MFP inkjet για απομακρυσμένους εργαζόμενους ή μήπως τα inkjets κάτω των 200 $ ταιριάζουν στο λογαριασμό; Πρέπει να πραγματοποιηθεί εκ νέου ιεράρχηση των δαπανών R&D. Εκείνοι οι OEM που είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν εκ νέου τον εαυτό τους να μεταμορφωθούν από έναν πάροχο υλικού και εκτύπωσης σε έναν πάροχο λύσεων και υπηρεσιών που ταιριάζουν στο νέο οικοσύστημα του χώρο εργασίας, πιθανότατα θα βρουν ένα καλύτερο και πιο ισορροπημένο μέλλον. Πολλοί έχουν ήδη κάνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, μερικοί περισσότερα από άλλους.
Σχέδιο δράσης
Δεν έχουμε κρυστάλλινη σφαίρα για να προβλέψουμε με ακρίβεια τι πραγματικά υπάρχει στο μέλλον, αλλά σαφώς απαιτείται δράση. Αυτή τη φορά είναι ιστορικής σημασίας και είμαστε αισιόδοξοι ότι οι παίκτες του κλάδου (όπως πολλοί έχουν ήδη κάνει) θα ανταποκριθούν στην περίσταση.
Συγκεκριμένα, πιστεύουμε ότι το πώς αντιδρούν οι κατασκευαστές αυτήν τη στιγμή θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στους συνεργάτες, τους μεταπωλητές, τους εμπόρους, τους πελάτες και τους επενδυτές τους – για καλό ή κακό. Οι μεταπωλητές και οι έμποροι καναλιών απεικόνισης είναι δημιουργικοί επιχειρηματίες που έχουν βρει επιτυχία προσαρμόζοντας την αλλαγή στη δυναμική των επιχειρήσεων. Εκείνοι οι OEM που συνεχίζουν να βλέπουν τους μεταπωλητές τους μόνο ως ένα δρόμο για την πώληση των προϊόντων που κατασκευάζουν, πιθανότατα θα έχουν ελάχιστη επιτυχία. Εκείνοι οι OEM που ενεργούν για να βοηθήσουν τους μεταπωλητές και τους αντιπροσώπους τους να συνεχίσουν να προσαρμόζονται και να παρέχουν το σωστό συνδυασμό υλικού εκτύπωσης και άλλων λύσεων και υπηρεσιών που απαιτεί ο νέος χώρος εργασίας, θα είναι εκείνοι που θα έχουν τη μεγαλύτερη επιτυχία. Η συνεργασία με μεταπωλητές μέσω προγραμμάτων και η βοήθεια τους να ανακαλύψουν και να δημιουργήσουν νέους δρόμους για την αγορά θα δημιουργήσουν επίσης ειλικρινείς, ισχυρές και μακροχρόνιες συνεργασίες.
Ένας ομιλητής που ακούσαμε πρόσφατα ρώτησε, “Πώς συνδέεστε με ένα γραφείο που έχει αλλάξει για πάντα;” Η απάντηση, για μια βιομηχανία σαν τη δική μας, είναι αυτονόητη καθώς αλλάζαουμε και εξελισσόμαστε μαζί με τις ανάγκες του γραφείου.
Δείτε Επίσης: Υπηρεσία Διαχείρησης Εγγράφων | Υπηρεσία Διαχείρησης Εκτυπώσεων